Vairuotojų dilema: stiklo remontas ar keitimas?
Automobilio stiklo pažeidimai atsiranda dėl įvairiausių priežasčių, pavyzdžiui, aptrupėjusio asfalto arba po žiemos užsilikusio kelių barstymo mišinio. Pastebima, kad vos tik nutirpsta sniegas, ženkliai padaugėja vairuotojų, kurie dėl įvairių automobilio stiklo pažeidimų kreipiasi į specialistus. Draudimo bendrovių atstovai tvirtina, kad būtent stiklo pažeidimai yra dažniausia draudžiamųjų įvykių priežastis.
Pavasarį padaugėja atvejų, kai akmenukai keliuose pažeidžia automobilio stiklą dėl ko susiformuoja įdaužos. Vairuotojai tokius stiklo pažeidimus patiria, ne tik važiuodami žvyruotu keliu, bet ir asfaltu. Akmenukai, atskrieję į transporto priemonės stiklą ir jį pažeidžia, dėl ko atsiranda įdaužos. Draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė teigia, kad tokie atvejai yra sezoniški, nes jų ypatingai padaugėja nutirpus sniegui.
Pasak V. Katilienės dažnai stiklo įdaužos suremontuojamos specialiomis priemonėmis, tačiau pasitaiko, kad kartais vienintelė išeitis – priekinio stiklo keitimas. Draudikė atkreipia dėmesį, kad pastarasis pasirinkimas ne tik kainuoja žymiai brangiau, nei remontas, bet ir turi neigiamą poveikį aplinkai.
„Gjensidige“ draudimo bendrovės duomenimis praėjusiais metais stiklo pažeidimai sudarė penktadalį visų kasko draudimo žalų atvejų. Klientams buvo išmokėta 734 tūkst. eurų, o vidutinė kompensacija už pažeistą stiklą siekė beveik 400 eurų. Vairuotojams, turintiems kasko draudimą, stiklo remonto ar jo keitimo išlaidos yra kompensuojamas.
„NielsenIQ“ atlikta apklausa, kurią užsakė „Gjensidige“, atskleidė, kad tik 15 proc. Lietuvos vairuotojų skiria dėmesio automobilio stiklų priežiūrai.
Pavasarį – didžiausias stiklo įdaužų pavojus
Carglass® generalinio direktoriaus Jurij Končanin teigimu, vos tik ištirpo sniegas į jo įmonę, kurioje atliekami stiklo priežiūros ir remonto darbai, kreipėsi beveik pusšimtis vairuotojų. Bendrovės atstovas pastebi, kad praėjusiais metais trečdalis klientų kreipėsi dėl automobilio stiklų įdaužų, kurias teko remontuoti.
J. Končanin pabrėžia, kad net 90 proc. visų stiklo skilimo atvejų kyla dėl akmenukų, atskriejusių į stiklą. Tai yra gana dažna priekinių stiklų skilimo priežastis. Toje vietoje, kur buvo pažeistas stiklas, susidaro įvarža, todėl užtenka menkiausios vibracijos, kad stiklas skiltų. Važiavimas per duobes, greitį ribojantį kalnelį ar atsitrenkimas į šaligatvio kraštą gali sukelti skilimą. Įdauža, atsiradusi svarbiausioje vairuotojo matomumo zonoje, padidina eismo nelaimės riziką.
Automobilių stiklų remonto ir jų priežiūros įmonės vadovas sako, kad jei akmenukas pataikė į stiklą, geriausia atsiradusią įdaužą užklijuoti skaidriu lipduku, kad ji būtų apsaugota nuo išorės poveikio ir purvo. Vairuotojai raginami ilgai nedelsti ir kreiptis į specializuotą stiklų remonto bendrovę. Stiklo priežiūros ir remonto darbuotojai deda visas pastangas, kad suremontuotų įdaužas, tačiau kartais to padaryti būna nebeįmanoma. Tam įtakos gali turėti techninės priežastys ar automobilių gamintojų naudojamos moderniosios technologijos, pavyzdžiui, stikle integruotos vaizdo kameros ar auto rodmenų projekcijos.
Stiklo remontas – draugiškesnis aplinkai pasirinkimas
J .Končanin pripažįsta, kad lyginant su keitimu, stiklo remontas yra tvaresnis pasirinkimas. Įdaužų remonto ir stiklo keitimo poveikis aplinkai kardinaliai skiriasi, todėl pirmiausiai siekiama stiklo pažeidimus suremontuoti. Visas stiklas keičiamas tik kraštutiniu atveju, kai įvertinus automobilio stiklo būklę, nusprendžiama, kad jis neremontuotinas. Kadangi daug dėmesio skiriama aplinkos tvarumui, visi pažeisti priekiniai (laminuoti) stiklai po keitimo atiduodami perdirbti.
Apskaičiuota, kad stiklui suirti prireikia iki 1000 metų, todėl automobilių stiklų remontas – vienas iš būdų sumažinti CO2 emisijas, kurios kitu atveju būtų išmestos į atmosferą gaminant naują transporto priemonės dalį. Anot Carglass ® vadovo, remontuojant stiklą prireikia mažiau išteklių, medžiagų ir energijos nei keičiant stiklą.
Jis taip pat patikina, kad suremontavus įdaužą, stiklas išsaugo tokias pačias technines savybes, kaip ir sveikas stiklas. Pati įdaužos vieta dažniausiai tampa nepastebima.
Kada galimas automobilio stiklo įdaužos remontas?
1. Kai įdauža yra bent 6 centimetrų atstumu nuo stiklo krašto.
2. Kai įdaužos dydis, įskaitant ir įtrūkimus, yra ne didesnis kaip dviejų eurų moneta.
3. Kai įdauža nepatenka į vairuotojo matomumo zoną.
4. Kai įdauža nepaliečia pagalbinių sistemų – prie stiklo pritvirtintų jutiklių ar kamerų.
Parengta pagal ADB „Gjensidige“ informaciją