Susidūrus su besimokančiu vairuoti – dažniausiai kaltas lieka vairuotojas
Pamačius kelyje vairavimo mokyklos automobilį reikėtų laikytis nuo jo saugaus atstumo arba lėtais ir apgalvotais manevrais jį apvažiuoti, pataria draudikai. Pasak Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje, net 9 iš 10 incidentų, į kuriuos pakliūna besimokantys vairuotojai, nutinka dėl per staigaus stabdymo. Tačiau pagal kelių eismo taisykles, tokiu atveju atsakomybė tenka ne mokomojo automobilio, o iš galo važiavusiam vairuotojui.
„Susidūrimus su mokomaisiais automobiliais dažnai lydi patyrusių vairuotojų apmaudas dėl besimokinančiųjų vairuoti klaidų. Nepasitenkinimą didina ir tai, kad dažniausios avarijos nutinka dėl staigaus stabdymo, o tokiu atveju kaltu pripažįstami yra būtent vairuotojai, kurie nesilaikė saugaus atstumo nuo važiuojančio priekyje. Kita situacija, kuri erzina vairuotojus – tai pernelyg lėtas važiavimas, kuris atrodo saugesnis besimokančiajam, bet gali sukelti avarines situacijas. Tačiau vairuojantys ne pirmus metus turėtų atsiminti, kad mokymosi procesas yra neišvengiamas ir važiuojant iš paskos mokomojo automobilio tiesiog būti atidūs ir kantrūs“, – pataria Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas.
Pasak vairavimo instruktorių, pasitaiko ir tokių situacijų, kai įniršę vairuotojai privažiuoja prie mokinių ir atsidarę langą juos aprėkia arba siūlo važiuoti vairavimo mokytis į mišką.
Nors vairavimo instruktorius turi papildomus pedalus, veidrodėlius, reikiamą kvalifikaciją ir patirtį, tačiau tai ne visada padeda išvengti nelaimingų atsitikimų. Be staigaus stabdymo kitos lemiamos nepatyrusių vairuotojų klaidos yra pedalų sumaišymas, ženklų nepastebėjimas arba sankryžoje įvažiavimas į netinkamą juostą.
Vairavimo mokyklos „RIGVEDA“ instruktoriaus Dariaus Zakarausko nuomone, avarijų kaltininkais kelyje kartais tampa ne tik patys mokiniai, bet ir patyrę vairuotojai, kuriems pritrūksta kantrybės ar tiesiog dėmesingumo.
„Žmonės prieš sukdami pamiršta du kartus pažiūrėti į kitą pusę, išsuka iš šalutinio kelio nepristabdžius arba įjungia posūkius jau pabaigę manevrą. Tačiau didžiausia bėda –tolerancijos trūkumas. Dažnas vairuotojas pamiršta, kaip pats prieš dešimtmetį ar daugiau mokėsi vairuoti. Norint persirikiuoti mokiniams tenka ilgai laukti, kol atsiranda automobilis, kuris sustoja ir praleidžia mokomąjį, o užgesus prie sankryžos iškart pasigirsta raginimo signalai, kurie tik dar labiau išblaško“, – teigia D. Zakarauskas.
2014 m. Europos bendrovė „ERGO Insurance“ Lietuvoje užfiksavo daugiau nei 17 tūkst. autoįvykių. Už juos buvo išmokėta apie 15 mln. eurų išmokų.
ERGO Baltijos šalyse
ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro daugiau kaip 155 mln. eurų. ERGO Baltijos šalyse klientams vidutiniškai apmokama žalų už 85 mln. eurų per metus. ERGO veikia ir Baltarusijoje, teikdama paslaugas klientams ne gyvybės draudimo srityje. Daugiau nei 550 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.
Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje.
Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“.
ERGO informacija