Stresas dėl bagažo? Ką daryti jei jis sugadintas ar prarastas?
Kartais nutinka taip, kad jūs atkeliaujate į pasirinktą vietą lėktuvu, tačiau bagažas su jumis kartu neatkeliauja. Draudikai pataria, ką daryti, kai bagažas vėluoja, sugadinamas ar pametamas skrydžio metu. Kelionės į užsienį turėtų būti maloni atotrūkis nuo kasdienybės, tačiau niekas nėra visiškai apsaugotas nuo pamesto ar sugadinto bagažo. Keliaujant į užsienį rekomenduojama pasidomėti konkrečiomis aviakompanijos nuostatomis dėl bagažo praradimo ar sugadinimo, prieš skrydį nufotografuoti bagažą, ant bagažo pakabinti pakabuką su kontaktiniu asmeniu, įsigyti bagažo draudimą.
Ką daryti jei dingo bagažas arba jis yra sugadintas?
• Nustatykite, ar bagažas tikrai pamestas. Prieš panikuodami, būtinai patikrinkite savo lagaminus oro uoste. Neretai keleiviai atvyksta į bagažo išdavimo zoną atvykę į atvykimo salę. Pavyzdžiui, gali praeiti šiek tiek laiko, kol bagažas bus patikrintas prieš jį įregistruojant. Didesniuose oro uostuose bagažo paėmimas gali užtrukti iki dviejų valandų. Daugelis oro linijų susidoroja su tokiomis situacijomis ir siūlo galimybę savo programėlėje sekti jūsų bagažo būseną. Jį galima patvirtinti, kai prieš tai buvo pritvirtintas bagažo identifikavimo numeris, todėl po registracijos oro uoste rekomenduojama bagažą nufotografuoti. Jei po tam tikro laiko nerandate savo bagažo, turėtumėte susisiekti su oro uosto atvykimo terminalo informacijos tarnyba ir užregistruoti bylą. Jei lagamino nerandate oro uosto teritorijoje, oro uosto darbuotojai gali paprašyti susisiekti su atitinkamos oro linijų bendrovės bagažo tarnyba. Praktika rodo, kad bagažas dažniausiai grąžinamas per 24-36 val. Kad netrukdytų, rekomenduojama svarbiausius daiktus susidėti į rankinį bagažą.
• Pridėkite asmeninę informaciją. Ant bagažo visada turėtumėte turėti etiketę su savo vardu, adresu ir telefono numeriu. Tai leidžia lengvai atpažinti savo krepšį tarp kitų keleivių daiktų, o jei jis dingtų, jus galėsite pasiekti greičiau.
• Praneškite oro bendrovei apie prarastus ar sugadintus daiktus. Jei įtariate, kad jūsų bagažas pamestas arba sugadintas, svarbu kuo greičiau apie tai pranešti oro linijų darbuotojams prieš išvykstant iš atvykimo terminalo. Oro uoste esantys oro linijų darbuotojai patars dėl tolesnių veiksmų. Atsiėmus lagaminą iš bagažo skyriaus, patartina jį kruopščiai patikrinti. Nustačius žalą, reikia nedelsiant susisiekti su oro linijų personalu ir nepalikti terminalo. Jei apie žalą pranešite atvykę į būstą, oro linijų bendrovė nebebus atsakinga už bagažo sugadinimą skrydžio metu, o ne po skrydžio.
• Užpildykite dingusio bagažo formą. Informaciją apie tai, ką daryti pametus ar sugadinus bagažą, rasite oro linijų svetainėje. Paprastai jame yra atskira skiltis su visa svarbia informacija, ką daryti, jei atvykę į kelionės tikslą nerandate savo bagažo. Šiose skiltyse paprastai pateikiamos formos, kurias reikia užpildyti pametus prekę.
Turėkite nuotraukų. Svarbu atsiminti, kad forma turi būti kuo tikslesnė ir išsamesnė, pavyzdžiui, lagamino modelis, spalva, matmenys ir turinys. Lagamine esantys daiktai turi būti tiksliai aprašyti, todėl lagaminą ir jo viduje esantį turinį rekomenduojama nufotografuoti prieš nusiimant, kad būtų patogiau pildyti anketą. Svarbu atkreipti dėmesį, kad aviakompanijos gali turėti kitokias taisykles bagažo praradimo atveju, todėl svarbu su jomis susipažinti iš anksto.
• Dėl kompensacijos kreipkitės į aviakompaniją. Kompensacijos dydis ir laikotarpis, per kurį bagažas laikomas prarastu, priklauso nuo oro linijų. Jei jūsų bagažas vėluoja, neretai oro linijos siūlo įsigyti reikalingų daiktų (pavyzdžiui, orui tinkamus drabužius, dantų pastą, šampūną ir pan.) ir už juos susimokėti. Įsigijus prekes labai svarbu pasilikti šias išlaidas patvirtinančius dokumentus, kad jas galėtų kompensuoti aviakompanija ar draudimo bendrovė.
• Žinokite, ką moka jūsų draudimas. Oro linijų bendrovės taiko fiksuotą kompensaciją už vėluojantį, sugadintą ar prarastą bagažą. Kartais jų nepakanka padarytai žalai padengti. Tuomet, įvykus draudiminiam įvykiui, bagažo draudimas kompensuos skirtumą tarp aviakompanijos sumokėtos kompensacijos ir patirtos žalos dydžio. Jei oro linijų bendrovė turi pagrindo atsisakyti kompensacijos, bagažo draudimas kompensuos patirtus nuostolius.
Lietuviai keliauja pagal sezoną: slidinėja Europoje ar mėgaujasi šiluma Egipte ir Azijoje. Keleiviai paprastai pasirenka medicinines išlaidas ir repatriaciją, taip pat asmens draudimą. Slidininkai taip pat turi asmeninę atsakomybę ir sporto įrangos draudimą. O keliaujantys lėktuvu dažnai renkasi bagažo draudimą, kelionės atšaukimą ir nutraukimą, skrydžių vėlavimą ir kelionės dokumentus.
Parengta pagal ADB Gjensidige informaciją