Sezoninė vairuotojų problema – po automobiliu kapotu įsikūrę graužikai
Artėjant šaltajam sezonui gyvūnai puola ieškotis šiltesnės aplinkos. Draudimo bendrovių atstovai pabrėžia, jog žiemos metu neretai tenka susidurti su graužikų apgadintais automobiliais: smulkūs gyvūnai įlenda po automobilio kapotu ir pridaro transporto priemonei žalos.
„Gjensidige“ specialistė Viktorija Katilienė dalinasi: pasitaiko, kad žmonės kreipiasi į draudikus dėl graužikų padarytų nuostolių. Dažniausiai tokiu atveju smulkūs gyvūnėliai palenda po automobilio kapotu, kur sugraužia ar sudrasko garso bei šilumos izoliacines medžiagas. Kartais graužikai patenka prie kondicionieriaus bei generatoriaus dirželių ir gali apgadinti kitas variklio dalis. Ko gero, vėstant orui gyvūnai siekia šias medžiagas panaudoti savo guoliui.
Gyvūnus traukia laidų sandara
Remiantis „Gjensidige“ duomenimis, graužikai gali pridaryti nuo kelių dešimčių iki kelių tūkstančių eurų siekiančią žalą. Pašnekovė tikina, jog įprastai šie nuostoliai nebūna finansiškai dideli, bet ryte prie savo automobilio atėjusiam vairuotojui tenka susidurti su nemalonumais. Viena iš dažniausiai pasitaikančių bėdų – apgraužti laidai ar vamzdeliai. Graužikams apgadinus laidus automobilio užvesti nebeįmanoma. V. Katilienė perspėja – pasisaugoti graužikų reikėtų net ir miesto gyventojams.
Specialistė mano, jog automobilio laidai taip traukia graužikus dėl to, jog juos dengiančios medžiagos sudėtyje yra kukurūzų krakmolo, bakterijų ir augalinių riebalų. Prieš daugiau nei dešimtį metų atrasta medžiaga yra plačiai naudojama izoliacijai – ją taip pat naudoja ir transporto priemonių gamyboje. Kone kiekvienas automobilių gamintojas per šį dešimtmetį yra panaudojęs augalinės kilmės bioplastiką bent keliuose modeliuose.
Bendrovės duomenys atskleidžia, jog daugiausiai nemalonumų pridarantys gyvūnai – tai žiurkės, pelės, pelėnai, šeškai, voverės, taip pat – kiaunės. Šie gyvūnai į automobilį paprastai patenka pro ventiliacijos angą – iš čia toliau ieško kelio pragrauždami plonus laidelius. Tokie gyvūnų įpročiai labai apsunkina gedimo lokalizavimą. „Gjensidige“ atstovė dalinasi, jog dažniausiai kandimo žymes galima pastebėti ant vairo stiprintuvo, užvedimo laidų bei aušinimo ir izoliacijos sistemose.
Gali sukelti ir gaisrą
Bendrovės „Inchcape Motors“ Vilniaus serviso vadovas Arūnas Nerkevičius paaiškina, jog pažeidus automobilio laidus yra atjungiamos kai kurios elektrinės grandinės, sudega saugikliai, be to gali sugesti ir valdymo blokai. Specialistas teigia, jog automobilis tokiose aplinkybėse gali netgi užsiliepsnoti.
Anot A. Nerkevičiaus, pažeidus įtampą paduodantį laidą įvyksta trumpas jungimas, kurio metu gaisro tikimybė reikšmingai išauga. Jeigu automobilis yra techniškai tvarkingas, tokiose aplinkybėse tėra sudeginami saugikliai, tačiau jeigu automobilio instaliacija yra pažeista, jis gali užsidegti.Specialistas pataria ilgam laikui nepalikinėti automobilio pamiškėje, netoli vešlios augmenijos ar prie šiukšlių konteineriu. Nors kol kas nėra atitinkamu apsaugos nuo graužikų priemonių, A. Nerkevičius pastebi, jog žmonės ieško savų problemos sprendimo priemonių – naudoja repelentus ar specialius plastikinius vamzdelius, kurie padeda apsaugoti savo turtą nuo graužikų.
Parengta pagal ADB „Gjensidige" informaciją