Straipsnio nuotrauka 2014-12-23

Nepatogumai dėl euro įvedimo – ne visuose finansų rinkos sektoriuose

Per pastarąjį mėnesį bene kiekvienas Lietuvos gyventojas gavo gausybę pranešimų apie įvairiausių įmonių bei organizacijų IT sistemų neveikimą paskutinėmis šių metų gruodžio bei pirmomis 2015-ųjų sausio dienomis. Bankininkystės sistemos, bankomatai, Regitra, Registrų centras Lietuvos paštas – visi skelbia apie darbo sustabdymą, truksiantį nuo kelių valandų iki keleto dienų. Kodėl stabdomos sistemos, aiškinti ko gero nereikia – visi įrašai programose bei duomenų bazėse bus konvertuojami į eurus, o po konvertavimo tikrinama, ar „nepabėgo“ koks kablelis arba nepadaugėjo nulių.

Sistemų atnaujinimas dėl euro įvedimo neaplenkė ir šalies draudimo rinkos, per metus „suskaičiuojančios“ virš milijardo litų. Aštuonios Lietuvoje veikiančios ne gyvybės draudimo bendrovės prieš euro įvedimą turėjo gerokai paplušėti: įmokos, draudimo sumos, draudžiamo turto vertės – viską reikia peržiūrėti ir pakeisti.

Draudimo brokerių bendrovės BALTO LINK, valdančios svetainę draudimas.lt mažmenos direktoriaus Sauliaus Pelecko teigimu, šalies draudimo bendrovės puikiai pasiruošė euro įvedimui: „Jau nuo lapkričio mėnesio įtemptai dirbame su visų draudimo bendrovių IT skyriais. Todėl beveik visos sistemos jau paruoštos eurui ir nesklandumų apsidrausti norintiems klientams neturėtų kilti nei gruodžio 31, nei sausio 1 dienomis“.

Kaip ir daugelis Lietuvoje veikiančių draudimo bendrovių, brokeriai BALTO LINK euro įvedimą jau išgyveną antrąjį kartą. „Lygiai prieš metus eurą įsivedė Latvija, kur BALTO LINK valdo draudimo svetainę smartins.lv. Tada šiek tiek klaidų padarėme, kurių jau nebereikia kartoti lietuviškoje draudimo svetainėje“, - teigė Saulius Peleckas.

Prieš metus BALTO LINK valdomoje draudimas.lt svetainėje gruodžio 27 –sausio 2 dienomis automobilių bei kelionių draudimą įsigijo beveik 2000 asmenų. „Šiemet stengiamės informuoti kiekvieną mūsų klientą, kuriam šventiniu laikotarpiu baigiasi automobilio draudimas, kad suskubtų pratęsti polisą šiek tiek anksčiau“, - pasakojo S. Peleckas . - „Tačiau prieš Kalėdas visus užvaldo dovanų manija ir kiti šventiniai rūpesčiai, o apie draudimą jie prisimins tik paskutinę akimirką“.

Nenorėdami užsimiršusių klientų palikti bėdoje draudimas.lt darbuotojai nuo gruodžio 22 iki sausio 4 dienos ne tik nestabdys draudimo skaičiuoklių darbo, tačiau klientus aptarnaus visą parą. „Stengsimės pagelbėti kiekvienam, kuriam skubiai reikia draudimo ir pasirūpinsime, kad dėl stringančių bankų ar VĮ Regitra sistemų nė vienas klientas neišvyktų į kelionę be draudimo, o į gatvę neišriedėtų nė vienas neapdraustas automobilis. Jei klientams nepavyks draudimo įsigyti internetu, draudimas.lt darbuotojai visą parą budės prie telefono ir atsakys į visus skambučius“, - patikino BALTO LINK mažmenos direktorius Saulius Peleckas.

S. Pelecko teigimu, visą parą budintys draudimas.lt darbuotojai klientus konsultuos ne tik draudimo klausimais, tačiau ir patars, kaip elgtis atsitikus eismo įvykiui bei įvykus žalai kelionėje ar namuose.

Visą parą veikiantis draudimas.lt nemokamas draudimo telefonas: 8 800 44444.