Kokie yra didžiausi automobilių priešai?
Nors gyvename klimato juostoje, kur stichijos nevyrauja, tačiau stiprūs vėjai, temperatūros svyravimai ir mišrūs krituliai tampa norma. Užšalę keliai virto nuošliaužomis, išversti medžiai ir nulūžusios šakos krito ne tik į gatves, bet ir ant automobilių. Draudimo bendrovės skaičiuoja, kad automobilių savininkų nuostoliai dėl stichinių nelaimių didėja. Auga ir KASKO draudimo išmokos. Pernai, draudėjų duomenimis, užfiksuota apie 18 tūkst. pažeidimų, jų būna įvairių, o dažniausios šių pažeidimų priežastys yra rato iškilę akmenys, gamtos reiškiniai, ilgi vagių pirštai.
Bėgant metams viena dažniausiai fiksuojamų pažeidimų buvo stiklo šukės. Pernai tokių atvejų užfiksuota beveik 3500. Tačiau priekyje važiavusio automobilio ratų išspardytas akmuo gali sugadinti ne tik langus, bet ir kėbulą – gaubtą, dureles, posparnius. Kai atsiranda toks kėbulo pažeidimas, tuo metu temperatūros pokytis skatina koroziją.Tuo metu, akmeniui išdaužus stiklą, gali išplisti įtrūkimai ir ilgainiui vairuoti transporto priemonę gali tapti nesaugu. Specialistai atkreipė dėmesį, kad kėbulą ir stiklą sugadins ne tik akmenys, bet ir gamtos reiškiniai, pavyzdžiui, kruša. Pernai draudikai užfiksavo apie pusšimtį atvejų, kai krintantis ledas lenkdavo kėbulo dalis ir įtrūkdavo langai. Nors tokio pobūdžio žala paprastai siekia apie tūkstantį eurų, vienam automobiliui gamtos jėgos padarė beveik septynis tūkstančius eurų žalos.
Kokias problemas sukelia audros?
Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos duomenimis, pernai ugniagesiai pas gyventojus techninės pagalbos kreipėsi 3008 kartus. Ugniagesiams gelbėtojams teko tvarkytis su nuo gausaus sniego ar vėjo nuvirtusiais medžiais, šalinti nukritusias šakas ir ištraukti įstrigusias mašinas. Vien dėl nuvirtusių medžių ar nulūžusių šakų policijai teko vykti 2667 kartus. Pernai taip pat buvo tragiškas įvykis, kai medis užvirto ant važiuojančio automobilio. Vasario mėnesį kelyje Vilkaviškis-Marijampolė vėjo nupūstas medis užvirto ant trijų asmenų vairuojamo automobilio. Per avariją žuvo du žmonės. Smarkios nelaimės primena, kad stiprus vėjas gali būti pavojingas ne tik miškingose vietovėse.
Stiprus vėjas ne tik nuverčia medžius ir nulaužia šakas. Audros metu vėjas gali nupūsti namų stogus, nuversti pastatų lentynas ir kelio ženklus, gali pakelti mažesnius nepritvirtintus daiktus ir mesti juos ne tik į automobilius. Todėl esant stipriam vėjui ne tik saugokite nestabilius objektus ir statinius,bet elkitės itin atsakingai ir atsargiai. Per audrą niekada nereikėtų statyti po senu medžiu, o pamačius pasvirusį ar nulūžusius medžius, nedelsiant apie juos praneškite institucijoms. Draudimo duomenimis, vėjo pernešti daiktai, nuvirtę medžiai ir nulūžusios šakos padarė žalos apie 100 klientų. Keletas automobilių savininkų prarado apie 10 tūkst.
Kas domina vagis? Ar vagia tik detales?
Nors dar tik metai prasidėjo, liekni vagių pirštai jau priminė apie save. Vien Vilniuje buvo pavogti „Porsche“ ir „Lexus“ automobiliai. Vilniaus r. Policijos komisariato (VPK) duomenimis, ilgapirščiai nuplėšė nuo „Porsche“ šviesas ir žalą įvertino apie 10 tūkst. Tuo metu „Lexus“ savininkai pasigedo katalizatoriaus. Tai tik dalis pranešimų apie automobilių vagystes. Pernai ilgapirščiai domėjosi ne tik vertingomis detalėmis, bet ir numeriais bei kuru. Vagims rūpi ne tik lengvai pasiekiami, bet ir vertingi daiktai. Buvo fazė, kai vagys taikėsi į oro pagalves, neseniai buvo nulupami veidrodėlių stiklai, labai dažnai vagiami ratai. Kartais vagys ir ne į tai žiūri per rimtai, išdaužę langą išvalo viską ką randa salone - multimedijos sistemą, salone paliktus asmeninius daiktus. Ilgapirščiai įsibrauna ne tik į automobilio vidų, bet ir į kuro baką, iš kurio išsiurbia turinį ir palieka tuščius bakus. Pastebėjus įsilaužimo požymius, ekspertai pataria nedelsiant kreiptis į policiją. Jei matote, kad kažkas įtartinai slampinėja aplink jūsų automobilį, turėtumėte apie tai pranešti valdžios institucijoms.
Kokių kelių verta pasisaugoti?
Automobilio apgadinimai atsiranda ne tik dėl išorinių veiksnių. Patys vairuotojai dažnai pervertina savo gebėjimus ir sunkiomis eismo sąlygomis praranda koncentraciją. Pernai į draudimo bendroves kreipėsi daugiau nei 300 žmonių, savo automobiliais atsitrenkusių į komunalinių paslaugų stulpus ar bortelius. Civilinės atsakomybės draudimas atlygina tik žalą nukentėjusiam asmeniui. Stulpo ar tvoros atveju žalą prisiima įrangos savininkas, dažniausiai savivaldybė arba prekybos centro valdytojas. Žala, patirta apgadinus kitus žmonių turtas. Dažniausiai tai būna nuleistos padangos ir sulūžę ratlankiai. Žiemą ir ankstyvą pavasarį tokios žalos išauga dėl kelio dangos temperatūros pokyčių ir kritulių įtakos.
Šiuo metu vairuotojai turi būti itin atidūs. Pavojus kelia ne tik naujai susidariusios duobės, bet ir dažnai besikeičianti temperatūra bei mišrūs krituliai. Taip pat nereikėtų pamiršti ir laukinių gyvūnų, kurie dažnai kerta kelią jiems patraukliose vietose net ir ne migracijos sezonu. Pareigūnai kas savaitę skaičiuoja dešimtis tokių susidūrimų, o pernai apie 250 gyvūnus partrenkusių vairuotojų kreipėsi į draudikus.
Parengta pagal AAS „BTA Baltic Insurance Company“ filialo Lietuvoje informaciją