Kelyje pasirodžiusios duobės atneša papildomų nuostolių vairuotojams
Remiantis Lietuvos draudimo bendrovės duomenimis, pastaraisiais mėnesiais vis daugiau klientų kreipiasi į bendrovę dėl konkretaus įvykio registravimo – žalos automobiliui įvažiavus į duobę. Pasak draudimo bendrovės statistikos, tokių įvykių per diena registruojama po keletą, tačiau atšilus orams manoma, kad šis skaičius tik išaugs. O kaip rodo draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ 2017 metų statistiniai duomenys, vidutinė žala praėjusiais metais, kuomet transporto priemonė patyrė žalą įvažiavus į duobę, išaugo net trečdaliu ir siekė 750 Eur.
„Vidutinė išmokamų žalų, kuomet automobiliai apgadinami kelio duobėse, suma gana sparčiai auga ir tai lemia keletas priežasčių. Pirma, Lietuvos gyventojų automobilių parkas nuosekliai atsinaujina – daugėja naujų, brangesnių automobilių. Kai transporto priemonės vertė yra didesnė, tai ir jo remontui tenka paskirti didesnį biudžetą. Antra, ne tik draudikai, bet ir vairuotojai pastebi, kad bendrai kasmet kyla autoservisų paslaugų kainos“, – pastebi „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis.
Kaip pastebi draudimo bendrovės atstovai, dažniausiai įvažiavę į duobę vairuotojai kreipiasi, kai:
• Prakertama padanga
• Apgadinamas ratlankis
• Dėl smūgio pažeidžiama variklio apsauga
• Dėl smūgio pažeidžiama automobilio pakaba ar kitos važiuoklės dalys.
Žinoma, daugiausiai įvykių yra registruojama didžiuosiuose Lietuvos miestuose, kur transporto priemonių yra daugiausia, o eismas intensyviausias. Na, o įdomesnė statistika rodo, jog įvykius registruoja daugiausiai šių transporto priemonių markių savininkai: BMW, „Mercedes-Benz“, „Toyota“ ir „Volkswagen“. Draudimo bendrovės atstovas A. Juodeikis taip pat pastebi, jog: „Paprastai daugiau nuostolių patiria tie vairuotojai, kurių automobilis yra su pridėtiniais spoileriais, pažeminta sportine važiuokle, žemo profilio padangomis“.
Vis dėlto, gatvėje atsivėrusios duobės ne taip greitai yra sutvarkomos kaip norėtųsi, kadangi didžiuosiuose miestuose gatvių plotas užima pakankamai daug ploto. O pagrindiniai gatvių remonto darbai yra vykdomi tik šiltuoju metų laiku. Šaltuoju metų laiku taisomos tik itin pavojingos ir avarinės būklės duobės (gilesnės negu 5 centimetrų).
„Būtent oro temperatūros svyravimai šaltuoju metų laiku ir pavasario pradžioje yra didelis išbandymas kelių dangai. Todėl neretai vairuotojai nustemba, kad gatvėje, kuria dar vakar jie ramiai važiavo į darbą, šiandien tenka staigiai stabdyti ir manevruoti tarp netikėtai atsivėrusių duobių. Dažniausiai įvykių dėl atsivėrusių duobių keliuose pikas būna kovo ir balandžio mėnesiais“ – atkreipia dėmesį A. Juodeikis.
Todėl rekomenduojame pasikeitus orams atidžiai stebėti kelią, net jei važiuojate ta pačia gatve jau 100-tąjį kartą bei būti apsidraudus dėl tokio pobūdžio įvykių. Kadangi žala bus greičiausiai atlyginta tiems vairuotojams, kurie turi kasko draudimą ir patiria nuostolių netyčia įvažiavę į duobę kelyje. O tiems, kurie kasko draudimo neturi, dėl žalos atlyginimo reikia kreiptis į kelio valdytoją ar savininką, o šis savininkas dažniausiai yra savivaldybė, tad žalos atlyginimo procesas gali užtrukti ilgiau, nei turint kasko draudimą.
Lietuvos draudimo informacija