Kamščiai rugsėjo nelaukė
Draudimo bendrovės primena, jog atėjus rugsėjo mėnesiui eismas keliuose suintensyvės ypatingai didžiuosiuose Lietuvos miestuose, tačiau spūsčių požymiai pastebimi ir rugpjūtį. „Šiemet didžiųjų miestų gyventojai net ir vasarą nuo transporto spūsčių atsikvėpė tik iš dalies. Svarbios eismo arterijos buvo ir tebėra intensyviai remontuojamos, tad net ir transporto srautams sumažėjus kamščiuose pastovėti vis tiek teko. O štai rugpjūtį jau jaučiamas natūralus eismo pagyvėjimas – į miestus atvyksta studentai, prieš mokslo metų pradžią mokyklinio amžiaus vaikus auginantys tėvai pradeda didįjį apsipirkimo maratoną, veža vaikus į poliklinikas. Užsitęsę kelių eismo darbai bei dideli karščiai situacijos tikrai nepagerina“, – pagrindines kamščių priežastis išskiria draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas A. Žiukelis.
Dažniausiai susidarę kamščiai lemia ne tik prasitęsusią kelionę, bet ir netikėtas bei smulkias nelaimes. Draudimo bendrovės atstovas pastebi, jog tokios nelaimės atsiranda dėl vairuotojų elgesio. „Turbūt visi yra susidūrę su transporto priemone, kuri kamštyje bando nuolat judėti – keisti eismo juostas, nuolat manevruoti. Nors tam „šokinėjančiam“ gal ir atrodo, kad viskas vyksta labai greitai, tačiau realiai toks elgesys kelis kartus padidina eismo įvykių rizika ir stabdo automobilių srautą. Be to, eksperimentais patvirtinta, jog taip elgiantis laiko nesutaupoma ir galiausiai visi susitinka prie to paties šviesoforo, o štai degalų sunaudojama kur kas daugiau“, – sako A. Žiukelis.
Kitas manevras, kuris dažnai sukelia chaosą gatvėse yra sankryžų blokavimas: „Tai ir Kelių eismo taisyklių pažeidimas, ir vienas labiausiai spūstis miestuose didinančių veiksnių. Jokiu būdu nereiktų įvažiuoti sankryžą, jei nesate tikri, kad įveiksite ją nesustoję. Kai bandoma „prašokti“ sankryžą, o jos viduryje tenka sustoti taip užblokuojant eismą ko ne visomis kryptimis, kamščiai gretimose gatvėse iš karto ilgėja“, – perspėja specialistas. Toks vairuotojo sprendimas, kad greičiau aplenktų kamštį, gali sukelti avarinę situaciją bei lemti nelaimingą atsitikimą, todėl BTA draudimo bendrovės specialistas pateikia keletą patarimų, kaip neįstrigti kamščiuose:
„Mano pasiūlymas būtų daugiau dėmesio skirti greitam pajudėjimui prie reguliuojamų sankryžų. Pastebiu, kad visgi nemažai vairuotojų prie šviesoforų užsižiopso, laiku nepajuda ir taip stabdo eismą. O juk dažnai važiuojant tuo pačiu maršrutu tikrai įmanoma įsiminti net ir šviesoforų veikimo ciklus, ir jau iš anksto pasiruošti įvažiavimui į sankryžą. Žinoma, būtina laikytis saugaus atstumo bei judėjimo greičio, tačiau dirbtinai stabdyti srautų piko metu tikrai nederėtų“.
Taip pat, nepamirškite, jog yra ir kitų transporto priemonių, kuriomis galite nuvykti į darbą – dviračiu, paspirtuku ar viešuoju transportu. Deja, Lietuvoje vis dar labai daug vairuotojų automobiliu naudojasi pavieniui ir tik rečiau matomas bendradarbių kooperavimasis.
Na, o atėjus rugsėjui ir esant galimybei susitarkite su darbdaviu dėl lankstesnio darbo grafiko tą mėnesį, kadangi yra nemažai darbuotojų, kurie turi galimybę dirbti iš namų. „Suprantu, kad tokią galimybę turi ne visi, tačiau bent jau biurų darbuotojams patarčiau dabar pradėti tartis su darbdaviais dėl lankstesnio darbo grafiko rugsėjo mėnesiui. Nemažai darbuotojų, ypač dirbančių vien su kompiuteriu ar telefonu, tikrai galėtų bent dalį laiko dirbti iš namų arba susidaryti individualų darbo grafiką, kuris padėtų išvengti stovėjimo kamščiuose, o srautams susibalansavus ir chaosui keliuose nurimus galima grįžti ir prie įprastų darbo valandų“, – pataria ir BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.
BTA informacija