Dviratės transporto priemonės: nuo neatidžių vairuotojų neapsaugotas nei vienas
Praėjusį savaitgalį atšilus orams visiems eismo dalyviams prasidėjo judriausias laikotarpis. Kelyje – ne tik retai į gatves išvažiuojantys vairuotojai, besimokantys „žali lapai“, bet ir dviračių transporto priemonių entuziastai. Visi jie eisme dalyvauja tik šiltuoju metų laiku, o pavasarį ir vasarą yra aktyviausi eismo dalyviai.
Motociklų urzgimas grįžta į gatves
Kai kuriems motociklininkams, dviratininkams ir motorolerių vairuotojams trūksta įgūdžių išvažiavus į gatves po pertraukų nuo vairavimo. Pusmečiui ar ilgiau išėjus iš eismo gali įvykti nelaimingi atsitikimai, todėl važiuokite saugiai ir atsargiai, ypač sezono pradžioje. Po pertraukos itin svarbu tinkamai atnaujinti vairavimo įgūdžius ir atsakingai elgtis kelyje. Draudikai teigia, kad vairuotojai turėtų būti itin atidūs persirikiuodami, išvažiuodami iš šalutinių gatvių ir kirsdami sankryžas. Dėl mažesnio dydžio motociklus sunkiau pamatyti, o tai padidina susidūrimo riziką. Kai kelių taisyklės reikalauja duoti kelią kitiems eismo dalyviams, vairuotojai turėtų atidžiai įvertinti situaciją prieš keisdami eismo juostą ar posūkio manevrus.
Draudimo bendrovės atstovai pataria nepasikliauti savo nuojauta dėl atvažiuojančio motociklo greičio. Jei matote šią transporto priemonę atvažiuojant ir turite duoti jai kelią, prašoma tai padaryti. Automobilių vairuotojai dažnai rizikuoja bandydami manevruoti prieš motociklą dėl mažo motociklo dydžio ir sunkiau įvertinti prie jūsų artėjančio motociklo greitis. Bet, deja, ši rizika gali būti eismo įvykių priežastimi. Motociklininkai taip pat turėtų atsiminti, kad kiti eismo dalyviai, ypač sezono pradžioje, yra įpratę važiuoti motociklais gatvėje, todėl iš pradžių jie turėtų rinktis saugų, o ne leistiną greitį. Kad būtų geriau matomi kelyje, padės ryškiaspalviai drabužiai ir šviesą atspindinčios liemenės.
Kada kyla pavojus susidurti su dviračiu ar paspirtuku?
Draudimo žalų ekspertai atkreipia dėmesį į didesnį eismą dėl sugrįžusių dviratininkų ir motorolerių vairuotojų. Dviračiams ir motoroleriams tinkamų kelių tinklas sparčiai auga ir miestuose šie keliai dažnai kerta kiemus ir kitas zonas su nereguliuojamais išvažiavimais. Šios sankryžos yra pavojingiausios vietos. Pagal KET, vairuotojams išvažiuojant ar įvažiuojant į mikrorajoną, jis privalo lenkti pėsčiuosius ir dviratininkus, jei kirs jų važiavimo kryptį. Deja, tačiau ši taisyklė dažnai pamirštama, todėl šiose vietose vairuotojas turėtų itin atidžiai įvertinti situaciją. Įsitikinkite, kad prieš sankryžą nesiartina joks dviratininkas ar motociklininkas.
Paspirtuką ar dviratį vairuojančio žmogaus atsakomybė itin svarbi eismo saugumui. Kad ir kaip norėtųsi važiuoti pučiant vėjui, reikėtų rinktis saugų važiavimo greitį, vengti pavojingų manevrų, atsižvelgti ne tik į savo, bet ir į kitų eismo dalyvių saugumą. Motociklininkai, kaip ir dviratininkai, privalo dėvėti šalmus, kol jiems sukaks 18 metų. Tačiau saugumo sumetimais juos turėtų nešioti ir vyresni suaugusieji. Svarbu, kad dviratininkai būtų matomi, ypač kai naktys yra tamsios. Važiuojant tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračių priekyje turi degti baltas, o gale raudonas žibintas. Dviratininkai privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.
Šių transporto priemonių vairuotojai turėtų atkreipti ypatingą dėmesį į pėsčiuosius. Kelių eismo taisyklėse pabrėžiama, kad dviratininkai ir motociklininkai privalo duoti kelią pėstiesiems, o važiuodami kelkraščiais, šaligatviais ir dviračių takais, šaligatviais neturi kliudyti pėstiesiems.
Parengta pagal ADB „Gjensidige" informaciją