Duobės kelyje – pagrindinis įvykių kaltininkas pavasarį
Kelionė automobiliu į darbą ir iš jo, visiems gyventojams jau yra kasdienybė, tačiau neretai tokios kelionės metu pasitaiko ir netikėtų nutikimų, kaip pavyzdžiui sugadinta transporto priemonės padanga. Draudimo bendrovės pastebėjo, jog dažniausiai lietuviai tokio pobūdžio nutikimų sulaukia pateikę į kelyje pasitaikiusią duobę. Žinoma, dažnu atveju užtenka tik pakeisti ratą, bet kartais tokios procedūros neužtenka.
„Pavasarį fiksuojame išaugusį nelaimių skaičių, kai vairuotojai eismo įvykius patiria gatvėse pataikę į po žiemos keliuose atsivėrusias duobes. Asfalte atsiveriančios duobės kiekvienais metais vairuotojams paspendžia spąstus. Šis laikotarpis prasidėjo prieš kelias savaites. Statistika rodo, kad po lietaus tokių nelaimių skaičius dar labiau išauga – vairuotojai nepamato prilytos duobės arba neįvertinta jos gylio. Padangos taip pat dažnai sugadinamos atsitrenkus į betoninį bortą ar po stipraus šoninio braukimo į jį“, – pastebi draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto kompleksinių žalų skyriaus vadovas Modestas Žilionis.
Šiuo atveju, pavasarinis vairavimas tampa iššūkiu visiems vairuotojams, kadangi savivaldybė dar nespėja sutvarkyti visų po žiemos atsivėrusių duobių, o orai tokie permainingi, kad kartais net ir nėra galimybės užsiimti tvarkymu. Kaip pastebi M. Žilionis: „Kai automobilis didesniu negu 60 km/h greičiu įvažiuoja į kelyje atsivėrusias duobes, dažniausiai apgadinamos ne tik padangos bei ratlankiai, bet ir deformuojama važiuoklės elementai. Nukenčia ir žemesnių ar sportinių transporto priemonių kėbulo dugnas, išmetimo sistema, bamperių apatinės dalys. Tuomet be tūkstantinių išlaidų išsiversti yra sudėtinga“. Taigi, rekomenduojame visada atidžiai stebėti ne tik eismo dalyvius, bet ir kelią, kuris gali pažerti netikėtumų.
Sugadintos padangos lemia ne tik automobilyje važiavusių keleivių planų sujaukimą, bet ir galimus finansinius nuostolius dėl sugadintos padangos ir kitų detalių, kurios gali kainuoti net iki keleto šimtų eurų. „Žmonės dažniausiai nebegali tęsti kelionės, todėl svarbu žinoti, kaip tokiais atvejais elgtis, kad netikėta nelaimė leistų pasiekti vietą, į kurią jie važiavo. Tokiais atvejais reikėtų kreiptis į pagalbos kelyje tarnybas ir naudotis pagalbos kelyje paslauga“, – patarė M. Žilionis. Kaip ir pataria draudimo bendrovės atstovas, rekomenduojama visada įsigyti techninės pagalbos kelyje draudimą. Neretai atrodo, kad esame puikiai pasiruošę ir rato pakeitimas nėra tokia sudėtinga procedūra, tačiau kartais neužtenka pakeisti tik ratą, todėl jaustumėtės kelyje ženkliai saugiau jei žinotumėte, kad Jums gali kažkas padėti.
Kaip išskiria draudimo bendrovės yra pagrindinės pagalbos kelyje taisyklės, kad būtų galima tęsti kelionę:
• Specialistai gali atvykti ir padėti Jums pakeisti padangą
• Prireikus sudėtingesnio transporto priemonės tvarkymo, Jūsų automobilį gali nugabenti į artimiausią autoservisą jo sutvarkyti.
• Jei privalote tęsti kelionę net ir sugedus transporto priemonei, draudimo bendrovės siūlo pakaitinį automobilį, su kuriuo galėsite tęsti savo kelionę.
Vis dėlto, sugadinta padanga kelyje yra taip pat įvykis, todėl Gjensidige draudimo bendrovės atstovas atkreipia dėmesį, jog jis turi būti teisingai užfiksuotas. „Kelias yra statinys, kurio tinkama būkle privalo rūpintis jo savininkas, paprastai tai – vietos savivaldybė. Įvykus nelaimei, reiktų kviesti policiją ir užfiksuoti įvykio aplinkybes, tuomet draudimo bendrovė įgis teisę reikalauti, kad kelio savininkas sugrąžintų išmokėtą draudimo išmoką. Tuo tarpu nukentėjęs vairuotojas išsaugos gerą drausmingumo istoriją“, – patarė M. Žilionis.
Gjensidige informacija